lördag 8 november 2008

Grattis :-)

Ja må jag leva uti hundrade år för jag fyller faktiskt år idag :-) Eller ja, jag har fyllt år. Det har ju slagit över till lördag 8 november nu...

Och jag tänkte att jag skulle göra ett försök till att sammanfatta den här dan - hur nu det ska gå. Jag kan säga som så här, det var otroligt länge sedan jag skrattade så mycket som jag har gjort idag. Så tack för det!

Det började med att jag skulle bli upphämtad vid tio av Pernilla och Veronica. Det visar sig att även Magda vad ledig och kunde följa med. Att jag skulle bli hämtad var väl det enda jag visste om dagen...


I alla fall, när jag kommer ner och öppnar dörren så sitter det tre personer i bilen som klappandes i händerna stämmer upp i "nu vi klämmer i med friska tag, grattis grattis på din dag..."Sången som vi alltid sjöng i söndagsskolan när någon hade fyllt år. Stor glädje i sig, men till saken hör även att hela bilen är fylld med ballonger. Det var som ett enda stort bollhav. Och varje gång någon dörr öppnades var det någon ballong som såg sin chans till frihet.



Färden styrdes mot Hjo och vi hamnade efter några varv på njuta och fikade lite. Jag tror nog att de har den godaste latten jag druckit på länge. Väl värt ett besök!


Det blev ytterligare några varv i Hjo, bland annat till hem och hobby innan vi hamnade på restaurang frestelsen och åt middag.


På väg tillbaka till bilen passerade vi en lekplats där vi fastnade ett tag. Barnasinnet kom fram i oss och vi både gungade och lekte ett tag. Det gick väl sådär för oss, men vi skrattade så vi grät. Det komiska i det hela var även att en kommunarbetare som samlade ihop löv med ett fordon, valde att stanna, öppna dörren och sitta och titta på oss ett tag. Humor på hög nivå.




Några få ballonger fanns nu kvar i bilen när vi åter styrde mot Tibro. Just det - vi skulle stanna till på en handelsträdgård på vägen hem - Veronica skulle ha ljung. Veronica som kör och jag som sitter bredvid henne i fram ser den stora skylten som säger att det endast är sommarförsäljning på stället. Det vi då inte ser - eftersom vi tittar på skylten - är bommen som är nedfälld över hela vägen... Veronica tvärnitar och vi andra skriker samtidigt som vi skrattar. Och jag kan säga så här - det handlade om millimeter. Både vad gäller motorhuven och vindrutan. Skön förklaring till försäkringsbolaget om nåt hade hänt "jo, jag missade en stor bom som var över hela vägen..."


Tillbaka i Tibro så hamnade vi slutligen på bowlingen - jag fick sjukt mycket stryk... Tyckte jag kunde fått vinna - jag fyllde ju ändå år, men de andra var inte inne på den linjen.


Kvällsmat hos mor och far och sen häng hemma hos Veronica hanns också med innan den här, min 32:a födelsedag var till ända. Klockan har passerat midnatt och jag kan bara sammanfatta dagen så här - det var länge sen jag skrattade så mycket!

Kram Cece

Inga kommentarer: