tisdag 24 januari 2012

Jag är så trött...

Det är först när jag bromsar som jag märker hur hårt jag kör på. Tisdagar är jag ledig och fast jag inte har gjort någonting idag - förutom lagat mat, så har min puls legat högt. När jag satt i soffan förut så kollade jag och då låg den på 90. Det är inte normalt. Nu efter 4 timmar liggandes i soffan ligger den på 80. Fortfarande högt, men det går åt rätt håll.

Kroppen är helt slut och jag känner mig skakig. Försökte sätta mig med min stickning förut (håller på med en kofta) men jag kunde bara sitta i ett par minuter. Sedan var det som att hjärnan inte klarade av rörelsen. När jag blundade var det som ett flipperspel innanför ögonen.

Huvudvärken spänner ned i nacken och det är som att axlarna vill avlasta smärtan och de dras uppåt.

Jag står inför en tid av förändring i mitt liv och hur jag har mått idag bekräftar de beslut jag har tagit - det känns märkligt. Hur en del saker inte är vad jag alltid har trott.

1 kommentar:

Tolmia sa...

Låter som du behöver ta det lite lugnare.
Kram från mig.
Och böner om du vill.