fredag 13 januari 2012

Jag är lugnare än någonsin

Det händer mycket i mitt liv. I mitt inre. Saker och ting har fallit på plats och insikterna gör mig lugnare än på länge. Det förvånar mig.

När jag häromdagen var hemma hos en god vän så kom vi att prata om livet och att det inte alltid är så lätt. Jag önskar att jag inte hade lärt mig den hårda vägen vem jag är som person, men vi kom fram till att det är ju de här erfarenheterna som formar en. Att man kanske måste gå igenom vissa saker.

Jag har en del erfarenheter. En del är lättsamma, men väldigt många har gjort ont. Men jag har lärt mig så mycket. Så otroligt mycket. Idag kan jag säga att jag är tacksam för min depression och min ångest. Inte över det jobbiga, men över den jag har blivit igenom den.

Och det är så skönt att känna förändringen!

3 kommentarer:

Vattenslangen sa...

Ja jag tänker på att livet lär. Det vi går igenom är på något sätt värdefullt. Man växer på ett sätt. Kram till dig! Tycker om att följa dig i orden.

Tolmia sa...

Tycker samma som Vattenslangen. Känner att jag också lär mig genom det svåra.
Vet inte riktigt fortsättningen just nu men håller på att lära mig om Gud och att låta honom ha kontrollen.
Kram och härligt att höra om vad som händer i ditt liv!!!

Tankar från Oxelösund sa...

Det är flera som säger som du, att man lär sig av livet och glädjs åt motgångarna efteråt, för det gör en till en annan- en ny.

En man inte skulle varit utan motgångarna, fast det är ett h-e just då.

Glädjs också åt att din skrivtalang, hur otroligt bra du sätter ord på saker och känslor, det är inte alla som kan det.

kram från Mia