måndag 4 oktober 2010

Höst

Jag mår bättre idag - betydligt bättre. Gissar att det var en kombination av flera saker i helgen som gjorde att det till slut rann över och ångesten gjorde sig påmind igen. Jag utsatte mig för lite för många situationer som var stressiga och det fungerade inte. Men nu idag är jag tillbaka på banan igen. 

Förut när jag åkte hem från jobbet tittade jag ut över landskapet som bredde ut sig framför mig. Det var så vackert. Så otroligt vackert! Jag älskar verkligen hösten och allt som hör till. Regn, blåst, kall luft, färgade löv och mörka kvällar. 

Jag! Älskar! Det!

Det är som att jag blir påmind om att man själv ibland behöver gå i dvala. Låta sig själv gå som på sparlåga en tid för att sedan vakna till liv och man kan börja om på nytt. Min personliga höst är över. Jag börjar vakna till liv igen. Jag börjar mogna till den människa som det är tänkt att jag ska vara och det är faktiskt spännande varje dag. För jag lär mig saker om mig själv som jag inte visste innan. 

Det är lycka det!

2 kommentarer:

Vattenslangen sa...

Hösten gillar jag mycket. "September är min favoritårstid" sa jag till Micke när vi nyss träffats. Hösten är lugn och rofylld tänker jag. Kram till dig!

Anki sa...

Det var många kloka ord och visst är hösten vacker...Kram