lördag 9 oktober 2010

Jag vet vem jag är

Varje dag när jag åker hem från jobbet lyssnar jag på samma skiva i bilen - Melissa Horn. Denna fantastiska kvinna som skriver texter som berör ända in i hjärtat. På hennes skiva från förra året finns ett spår som heter "Jag vet vem jag är när jag är hos dig". Hon skriver utifrån aspekten man och kvinna, men jag kan inte komma ifrån tanken att den lika gärna handlar om mig och Gud. 

Under tiden som jag har varit sjuk har jag allt som oftast glömt bort Gud. Jag räknar inte med Honom i min vardag och jag tror inte att Han kan hjälpa mig med någon förändring. Det är inte så att jag medvetet vänt Honom ryggen - jag har bara inte tänkt på Honom. 

Men nu, nu när jag mår bättre - till och med bra, det är först nu som jag ser att Han har varit med mig hela tiden. Det är först nu som jag inser att jag inte skulle varit den jag är, om det inte var för Honom. Det är först nu som jag är den jag är tänkt att vara. Jag är hel. Jag har hittat mig själv för första gången i mitt liv. 

Det är först nu som jag vet vem jag är...

Inga kommentarer: