lördag 16 oktober 2010

Förändring

Ibland bara det kommer över mig att jag ska flytta. Längst inne i hjärtat känns det att jag gör rätt sak, men det är ändå en ganska stor händelse. Jag kommer på ett sätt att förändra hela min situation och ibland sköljer det bara över mig. 

Mentalt har jag redan flyttat och jag vet inte hur många gånger som jag har möblerat hela min lägenhet... Nu vill jag bara komma dit och få se med mina egna ögon hur mitt liv kommer att se ut. Om jag kommer att känna att jag är hemma. Om jag kan känna att jag har landat. 

Som det är nu är det som att jag lever mitt emellan. Jag lever här - men jag är ändå inte här. Jag är någon annanstans och det skrämmer mig. Jag försöker att inte tänka för mycket på det, för när tankarna får fritt spelrum skapar det ångest. Jag känner hur kylan börjar krypa sig på i mitt inre och jag avskyr den känslan. 

Så jag vill blunda för en stund och påminna mig om att Gud är med och att det kommer att bli bra. Jag behöver bara släppa tankarna lite. 

1 kommentar:

messan sa...

Förändringar kan vara lite skrämmande samtidigt som det brukar vara bara positivt....en slags omstart. Jag är också inne i en förändringens tid....Jag tror att det kommer bli bra för oss båda två.
Varmaste kramen till dig