onsdag 15 september 2010

Nytt liv

Jag har ju tidigare berättat att jag lever i en ganska så stor förändring just nu. Jag har fått mer jobb. Jag ska flytta i december. Jag märker att jag mår bättre och bättre och det går allt fler dagar mellan mina ångestgenombrott. 

Ytterligare en sak när det gäller att förändra mitt liv har tillkommit. Jag tog beslutet i mitten av sommaren, men jag har inte sagt något än - förrän i mitt förra inlägg. Jag ska nästa år springa tjejmilen. Jag gjorde det för fyra år sedan och nästa år är det dags igen. 

Att säga att jag har börjat träna är en liten överdrift. Jag har kört ett zumbapass här hemma framför min tv och så tar jag en del promenader - men det är också det enda. Men nu idag tog jag vägen förbi intersport på väg hem från jobbet och köpte träningskläder. Jag gick förbi feelgood och fick en prova-på-vecka där jag får träna gratis. 

Så i morgon eftermiddag, efter begravningen, ska jag åka in och träna. Min bror och hans tjej kommer sent i kväll och de tränar en del och jag tror att de kommer att följa med. Kan kännas lite skönt att ha lite support första gången man är där. 

Så nu vet även ni. Jag har bokstavligt talat startat ett helt nytt liv och det känns väldigt bra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ryser av glädje!

Cece sa...

T A C K ! ! ! ! ! !