torsdag 9 september 2010

Känner mig trygg

Mitt liv förändras för varje dag som går. Men det känns bra. Märkligt nog. Jag tycker om trygghet, det som jag är van vid och jag har väldigt svårt för förändringar. Särskilt under tiden som jag har varit sjuk. Då har den känslan varit otroligt stark. Minsta lilla sak som frångår min vanliga rutin skapade ångest. 

Men nu är det som att det har försvunnit. Jag är lugnare än på länge, trots att jag har tagit ganska stora beslut som påverkar både mig själv, mitt liv och min närmaste omgivning. 

Jag har nyss varit sjukskriven och nu smäller jag på med heltid från och med den här terminen. Först var jag lite osäker på om jag skulle orka, men efter att ha pratat med de närmaste tackade jag ja till tjänsten. I och med det behövde jag förändra min övriga situation. Som det är nu bor jag åtta mil ifrån där jag jobbar. Det tar mig en timme enkel väg att ta mig till jobbet. När jag börjar med lektioner klockan åtta behöver jag åka hemifrån halv sju på morgonen. I längden är det väldigt, väldigt jobbigt. 

Så jag började kolla efter lägenhet och i tisdags blev det klart. Kontraktet finns hos mig och väntar på att bli påskrivet. 1 december får jag nycklarna till min nya lägenhet. En stor tvåa på 79 kvm och jag är så glad! Igår kväll gick det upp för mig att jag nu ska flytta in i min drömlägenhet. Högt i tak, djupa fönster och en stor hall. Jag kommer kunna sätta upp den där feta spegeln i hallen som jag bara har drömt om. Jag kan ställa en vikvägg i sovrummet för att dela av sovdelen och jobbdelen. Jag kommer kunna köpa den där stora golvlampan som jag suktat efter under så lång tid. 

Jag kommer helt enkelt att få mitt drömhem. 

Och det märkliga är att jag inte känner mig rädd. Jag känner mig inte ens orolig. Det känns bara som det mest självklara i mitt liv just nu. 

Det gör mig väldigt, väldigt glad och mer och mer övertygad om att jag mår bättre än på länge. Kanske någonsin. 

3 kommentarer:

Nina sa...

Det låter underbart!! Jag är så glad för din skull!! Du är så värd att må bra!! KRAAAAAAAAAAAAAM

Anonym sa...

Jag har just pratat om det där i dag. Att jag än så länge behöver trygghet och rutiner för att funka bäst.
Men jag är på väg.
Du med.

ETT STORT GRATTIS!!

Anki sa...

Vad härligt det låter när du skriver om din dröm lägenhet. Lycka till nu. Kram