onsdag 21 oktober 2009

Rädd

I morgon ska jag jobba. Börjar vid elva och håller på fram till halv sju ungefär. Sedan har jag sju lediga dagar innan jag ska till min läkare. Två dagar senare jobbar jag några timmar på eftermiddagen. Men sen då? Vad händer då? Blir jag sjukskriven eller måste jag jobba?

Tanken kommer allt oftare - tänk om hon inte vill sjukskriva mig? Vad gör jag då? Nu när jag börjar inse hur allvarligt läget är - måste jag övertala henne till att sjukskriva mig eller kommer hon förstå?

Är livrädd för att inte blir trodd. Samtidigt tänker jag att jag överdriver. Att det inte är så farligt egentligen. Men eftersom jag nu har pratat med mina chefer så är stenen i rullning och det gör mig skräckslagen...

Vet inte vad som väntar, vad som kommer. Vill veta. Vill ha kontroll. Det har jag inte nu.

Jag är rädd...

Inga kommentarer: