torsdag 2 juli 2009

Alltid nära

Det jag ser är så vackert - som inget jag har sett förut. Himlen har den finaste nyans av blått och det är som att Gud själv har skrivit med sitt finger i molnskyar.

Jag fylls av en frid, en visshet jag inte känt förut. Jag andas in och känner hur orken kommer tillbaka. Vet att jag har min styrka i Dig och ingen annan. Att Du är med mig oavsett vad som händer.

Det spelar ingen roll hur mycket jag än springer mig trött - Du är alltid med mig. Du är alltid nära, för Du bor i mig och där jag är - där är också Du.

Herre Du känner mig
Om jag står eller sitter vet Du det
Fast Du är långt borta vet Du vad jag tänker
Om jag går eller ligger ser Du det
Du är förtrogen med allt jag gör

Innan ordet är på min tunga
Vet Du allt jag vill säga
Du omger mig på alla sidor
Jag är helt i Din hand
Den kunskapen är för djup för mig
Den övergår mitt förstånd

Var skulle jag komma undan Din närhet?
Vart skulle jag fly för Din blick?
Stiger jag upp till himlen, finns Du där
Lägger jag mig i dödsriket, är Du också där
Gick jag till vila ytterst i havet
Skulle Du nå mig även där

Om jag säger: Mörker må täcka mig
Ljuset omkring mig bli natt
Så är inte mörkret mörkt för Dig
Natten är ljus som dagen
Själva mörkret är ljus

Du såg mig innan jag föddes
I Din bok var de redan skrivna
De dagar som hade formats
Innan någon av dem hade grytt
Når jag till slutet är jag ännu hos Dig


Tänk vilken trygghet... Jag är aldrig ensam. Du finns alltid nära och håller mig så nära Ditt hjärta. Du älskar mig som ingen annan någonsin har älskat mig och jag hittar inte orden som beskriver det jag känner.

Jag kan bara säga - TACK!

Inga kommentarer: