fredag 27 februari 2009

ensam...

hallå!?

är det någon där?
är det någon som hör mig?
är det någon som ser mig?

jag ser att det är folk runt mig
men det bara ekar i mig
ensamheten
tomheten

är det bara jag som hör mina hjärtslag?
hur de ökar i styrka
ökar i hastighet

paniken får mitt hjärta att rusa
får alla ljud att förstärkas

är det bara jag som märker att rummet blir mindre?
väggarna rör sig mot varandra och taket sänker sig

jag ser mig omkring
människor umgås
pratar
skrattar

jag skrattar också
men jag vet inte åt vad
jag gör det bara för att du inte ska märka att jag håller på att dö

rädslan är så stark att du ska se hur jag känner
att du ska märka att jag håller på att dö

har aldrig känt mig så ensam som nu
ingen ser mig
ingen hör mig

plötsligt hör jag ett skrik av ångest
som i ren panik

ser mig omkring
men märker inte att det är från mig som ropet kommer
min själ ropar så högt som den bara kan

jag vill att du ska förstå
men jag vill inte att du ska se

se hur det verkligen är

jag blundar för en stund
försöker komma tillbaka till verkligheten
jag tar några andetag och försöker få hjärtat att lugna ner sig

ljudet kommer tillbaka till sin vanliga nivå
rummet slutar röra sig
jag ser mig omkring men ingen verkar märka vad som hänt

jag hör vad alla pratar om
jag förstår vad de skrattar åt

men jag förstår fortfarande inte
förstår inte hur jag kan känna mig så ensam

mitt ibland alla dessa människor

ensam

bara jag

ensam...

1 kommentar:

Silverjacketgirl sa...

Du är såååå bra<3