söndag 15 februari 2009

Det finns förändring

Genom allt
Genom eld
Genom vatten som renar mig
Väljer jag dig
Min enda längtan
Och som jag lever för

Du har allt som jag älskar
Inget är större än det här
Du lyfter mig upp och ger mig vingar
Så jag ser genom allt
Att du är där

Den här texten säger så otroligt mycket - märker du det? Den säger att det finns hopp, att det finns kärlek, att det finns en framtid och att du inte är ensam.

Oavsett hur mörk din tillvaro ser ut, oavsett hur jobbigt det är så är du inte ensam. Det finns någon som alltid är med dig. En som alltid ser dig. En som tar alla dina tårar och all din ångest. En som inte kräver något av dig.

Det finns bara en sak du behöver göra och det är att sträcka dig mot Honom. Mot den som är din räddning och som aldrig förändras. Gud är kärlek och Han är den som håller om dig när det känns som svårast. Han är den som håller uppe ditt huvud så att du kan andas. Han är den som vill dig väl och som vill få dig att förstå att det finns förändring. För ditt liv är inte skrivet i sten - förvandling är möjlig.

Men det måste börja med dig. Du måste välja att leva. Du behöver välja förändring. För om du inte gör det så kommer du fastna. Om du däremot väljer att lyfta blicken mot Gud och fästa dina ögon på Honom - då är du inte längre ensam. Det kanske inte blir bättre med en gång, det kommer förmodligen vara jobbigt ett tag till, men du är inte ensam längre. Du har någon som är med dig. Och när man vet det - då blir det lite lite lättare.

Inga kommentarer: