söndag 21 december 2008

Välj livet!

Hur många gånger det senaste har du tänkt att du inte orkar längre? Att omständigheter du lever i är för svåra. Den smärta som du ständigt lever med gör att du inte ser någon annan utväg och du vill bara ge upp.

Har du varit där? Eller du kanske är där nu...

Jag har lyckats ta mig upp ur det stora, det så totalt svarta hål som jag hamnade i för ett tag sedan. Det betyder inte att allt är bra hela tiden, eller att jag hela tiden är lycklig, men den meningslöshet och den hopplöshet som ockuperade mitt sinne har försvunnit. Jag svalde min stolthet, bad om hjälp och önskade så innerligt att det skulle vända. Och nu har det gjort det.

Jag hade kunnat välja att vara kvar i det stora grå och vända alla ryggen. Jag hade kunnat isolera mig och bara ge upp, men jag gjorde inte det. Jag valde att leva. Jag tänkte att det finns så mycket mer än det som jag just då levde i. Jag vägrade att acceptera att livet skulle vara så för alltid. Jag valde att sluta att älta, sluta tycka synd om mig själv och istället ta emot den hjälp som erbjöds och jag valde livet.

Och det ska du också göra - du ska välja livet!

Kram Cece

Inga kommentarer: