onsdag 24 december 2008

en bön om frid

Idag är det julafton. En dag och en helg där man ska vara med familjen och med dem som man älskar. Man äter, umgås och man har roligt. Det är i alla fall det som förväntas av en... Men vad gör man om man inte har en familj? Eller en familj där kärleken inte är närvarande? Vad gör man då? Vad gör man om julen enbart är en enda lång smärtsam helg?

Ärligt så vet jag inte - för jag har turen att ha en familj som jag älskar och som älskar mig tillbaka. Jag har inga minnen av problemfyllda jular eller av kärlekslöshet.

Men det jag vet är att alla människor är värda att ha frid. Alla har rätt till kärlek. Jag har sagt det förut och jag säger det igen - Gud är den som kan ge dig den kärleken. Han är den som aldrig lämnar dig. Han ser dig hela tiden och Han gråter med dig och med dina tårar. Han är nära dig och Han håller hela tiden sina kärleksfulla armar om dig.

Så innan sömnen helt tar över här - skickar jag upp en bön för dig. En bön om att du ska känna den friden, den kärleken som bara Gud kan ge.

Kram Cece

Inga kommentarer: