lördag 6 december 2008

Nytt liv

Ibland funderar jag på vad det är som har gjort att jag har det liv som jag har och jag tror inte jag är ensam om att tänka på det. Och när jag ser tillbaka på hur mitt liv har varit fram tills idag kan jag se att det har funnits tillfällen då de beslut jag har tagit varit helt avgörande för mitt liv. En del beslut var inte så bra och det får jag ta konsekvenserna av, medan en del beslut som för stunden inte verkade vara så viktiga blev helt avgörande för framtiden.

Ett sådan beslut var när jag skulle söka till musikhögskolan. Jag sökte mest för att en lärare till mig tyckte att jag skulle göra det så jag var knappt nervös på proven. Tänkte mest att jag får se hur det blir. Kommer jag in så börjar jag väl och går så länge jag trivs och kommer jag inte in så gör jag väl nåt annat.

Jag lyckades ta mig in på skolan och nu i efterhand kan jag se att det beslutet att börja där, som till en början mest kändes som en slump, visade sig vara helt rätt. Jag vet att jag i min yrkesroll är på helt rätt plats och position.

Men när jag tänker tillbaka och ser på de beslut som inte visade sig vara så positiva så kan jag ändå inte ångra dem för jag har lärt mig något av varje beslut. Och det spelar ingen roll hur ditt liv har sett ut, eller hur många felaktiga beslut du har fattat. Nästa beslut du tar kan vara det som förändrar dig och ger dig nytt liv.

Kram Cece

Inga kommentarer: