torsdag 18 april 2013

Sömnlös med en hjärna som går på högvarv

Det här att ha varit i Chicago i en vecka... det gav enormt mycket intryck. Intryck som kommer att ta lång tid att bearbeta och processa.

Tidskillnaden gör nu att jag inte kan sova. Har varit otroligt trött idag och när jag skulle ta mig från en plats till en annan - en bilresa som tar en timme, var jag tvungen att stanna och sova i tio minuter. För om jag hade fortsatt att köra så är jag säker på att jag hade kört av vägen.

Jag gick och lade mig vid 23. Jag slumrade till i kanske 20 minuter runt midnatt. Nu är klockan 04.23 och jag har inte sovit en blund. Dessutom är jag förkyld. Snuvig och feber.

Om några timmar ska jag tillbaka till jobbet igen. Ett jobb jag just nu ligger och planerar. Har saker som behöver tas tag i. Brev som ska skrivas under morgondagen ligger jag nu och formulerar.

Det är som att hjärnan har svårt at koppla av. Den går på högvarv och jag vet inte hur jag ska komma ur spinnen...

Om tre timmar ringer klockan. Jag ska vara på jobbet från 08.30 fram till 18. Sedan ska jag direkt på en föreställning med mina gamla elever. Jag tror inte att jag kommer att vara helt pigg. Och jag tror också att jag kommer att sova gott i morgon natt.

Men det hjälper ju inte nu...

Inga kommentarer: