måndag 22 april 2013

Följetongen svårt att sova...

Jag får inte ordning på sömnen. Det är inte det att jag ångrar att jag har varit iväg - absolut inte. Men jag trodde inte att jag skulle ha så här svårt att ställa om. När vi kom dit var det inga problem. Då var det bara att man vaknade lite tidigt. Nu är det desto värre. Vet inte varför det är så svårt.

Jag somnade vid 23 och sov en timme. Sedan var det som att jag sovit färdigt, för nu är klockan halv tre och jag har inte sovit sedan midnatt.

Försöker med alla knep jag kan. Avslappning. Film. Gå en runda i lägenheten. Ta lite frisk luft. Dricka ett glas vatten. Hittills har inget hjälpt.

Dessutom snurrar tusen och en miljard tankar i huvudet. Planerar och lägger upp arbetet. Formulerar samtal och brev. Biter ihop käkarna och känner hur allt är fel.

Det kanske är därför jag också är så otroligt känslig. Jag som aldrig gråter har sedan jag kom hem från USA gråtit för minsta lilla. Tårarna ligger oerhört nära och det är ovant. Kan inte titta på något rörande på tv för då kommer tårarna. Kan knappt tänka på sorgsna saker...

Jag har inga knep kvar längre. Har heller inga sömntabletter - de tog slut strax innan vi for. Hade behövt en nu. Kanske får kontakta läkaren igen. Men det hjälper ju inte nu...

2 kommentarer:

Unknown sa...

jag brukar ha samma problem när jag kommer hem. Efter 1 vecka och ngr dagar brukar det ha gett med sig... kram

Cece sa...

Det låter bra! Då hoppas vi att det ger sig den här veckan. Kram tillbaka till dig!