lördag 18 juni 2011

Konsten att göra ingenting alls

Jag tycker om att strosa omkring i staden där jag bor. Gå in i lite affärer och lite svagt säga hej till de som jobbar där. Titta på alla fina saker och drömma mig bort för en stund. Ta på mig solglasögonen och gå ner till torget. Se på alla människor som går runt i torghandeln. Höra hur säljarna ropar ut det billiga priset på sina varor.

Jag tycker om att sitta på ett café med en kopp kaffe. Titta på människor och höra hur de pratar. Hur de lever. Sedan ta upp en bok och börja läsa.

Varför gör jag inte det oftare?

2 kommentarer:

Unknown sa...

jag tror bestämt att jag vandrade de där gatorna mellan 4 och 13 års ålder.. rådhuset var på den tiden gult och lite fult men ån var lika vacker brusande frisk som nu... am I right?..kram

Thean sa...

Hej

Ja det är en konst att göra ingenting. Och det kan verkligen vara fruktansvärt svårt. Men väldigt härligt när man kan / och / eller klarar av det.
Kram