måndag 13 juni 2011

Jag vill vara stark, men den här kampen är förlorad...

Jag beundrar dem som trots motgångar och smärta kan vara positiva och ge till andra. Det är jag långt ifrån. Min stora kraftansträngning just nu består i att orka andas och överleva en dag till. Vet inte om det beror på att det snart är semester och att jag fäller ned garden, eller om mitt liv helt enkelt är så risigt som det känns.

Jag vet bara att min själ håller på att dö och att mina kraftansträngningar känns meningslösa. Jag uppbådar all kraft och all ork jag har till att slåss emot de lögner som håller på att ta över mitt liv. Mina känslor och mitt tänkande. Det går sådär...

Jag får ingen ro. Ångesten kryper i mig och skapar en oro som jag vill fly ifrån, men det går inte. För jag kan inte fly ifrån mig själv. Istället ökar jag min sömnmedicin. Till ingen nytta. Ligger fortfarande här vaken. Lite dimmig, men med alldeles för mycket ångest för att kunna komma till ro.

Den här kampen - den har jag förlorat för länge sen.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Vännen... önskar att jag kunde bära din börda men inser att jag inte kan och att jag inte skall men jag kan hjälpa dig att lyfta av den och ge den till honom som vill kan och skall bära hela dig. Jag kan inte heller säga att jag vet hur det känns, även om jag under det här halvåret haft det tyngre än jag någonsin haft det. Men för mig har bibelordet så många gånger lyft mig... härom kvälllen kom det två sms till mig, när jag så väl behövde det, två sms av två för varandra ovetande vänner, men samma bibelord... Psalm 36:8-10... det är väl där vi skall vila kära Cece, vila under hans skugga och få del av de solstrålar som kommer igenom solstrålar av nåd frid och vila..
Love u... even if we never will meet

Vattenslangen sa...

Åh... Älskade du! Så fin så underbar så full av värde. Tittar ofta in hos dig för att se hur det är. Varje dag typ. Och du behöver ju för den skull inte skriva då, men det känns som om jag inte vill förlora kontakten. Ja, även om vi aldrig ses, men precis som Ingela sa så älskar vi dig. Bryr oss om. Och jag tror det är flera här som läser som känner för dig. Kram kram kram! Du är värd att leva! Du har mycket att ge tror jag.

Elaine sa...

En liten sång med så träffande ord. Den sjöng på vår söndagsskoleavslutning.

Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du

Det finns alltför många som vill tala om Att du bör vara si och så
Gud Fader själv, han accepterar dej ändå Och det kan du lita på

Du vet väl om ...

Du passar in i själva skapelsen
Det finns en uppgift just för dej
Men du är fri att göra vad du vill med den
Säga ja eller nej

Styrkekramar!