måndag 27 juni 2011

En dag utöver det vanliga

Idag efter frukost gick jag på promenad med den här eminenta fröken. Första gången hon och jag gick ut själva och hon skötte sig med den äran. Jag med för den delen. Har i hela mitt liv varit rädd för hundar och det är först de senaste åren som jag kan umgås med dem och till och med tycka om det.

Den här rasen heter cane corso och tillhör gruppen vakthundar. Det är min brors hund och de har haft henne i ett halvår ungefär och nu börjar hon räkna in hela familjen i sin flock. Helt underbart att vara ute och gå med henne sent på kvällen och ändå känna sig trygg. Så fort något frångår normen reagerar hon.

Idag när vi nästan var hemma så gick vi förbi en trädgård som hade en självgående gräsklippare. Hon reagerade grymt snabbt och började morra på den och ville skydda mig. Det händer inte varje dag...

Inga kommentarer: