fredag 31 oktober 2014

Då var det igång igen. Behandling påbörjad igår.

Läkaren ifrågasatte inte särskilt mycket, utan när jag sa att jag kände igen symptomen och att det var lika som tidigare så nickade hon bara.

Fick insomningstabletter - samma som sist, men halva styrkan av någon anledning. Kunde inte somna på den igår utan ökade till den dos jag hade tidigare. Då somnade jag. Kunde sova sex timmar i rad, somnade om och sov två timmar till. Vet inte när det hände senast.

Fick även antidepressiva utskrivna. Där tyckte hon att jag skulle testa en ny mot sist. Vet inte varför. Tyckte jag kunde få samma eftersom det fungerade sist. Men jag ger det en chans. Har ett återbesök om tre veckor.

Jag fick för övrigt ett sms från den som är personalansvarig på jobbet. Den som jag åt lunch med häromdagen. Hon ville ha en ny lunch med mig för att se hur de kan avlasta och hjälpa på bästa sätt.

Det värmde verkligen.

Är oändligt tacksam över att de tar det på allvar och att jag blev bemött med både förståelse och respekt.

Ibland är jag onödigt hård mot mig själv och tror saker som inte är sanna.

Undrar om jag någonsin kommer att landa i det...

Inga kommentarer: