tisdag 17 maj 2011

Jag är sanningen

För många, många år sedan hade jag en dröm. Jag brukar inte minnas mina drömmar, men jag vet att redan när jag vaknade - så visste jag att den här drömmen inte var någon vanlig. Den var ifrån Gud. Det är jag lika övertygad om idag. 

När jag hade tagit studenten gick jag på en bibelskola och i drömmen så var jag tillbaka där på en återträff. Det hade gått några år sedan vi hade slutat, så det var roligt att träffa alla igen för att höra vad som hade hänt sedan sist.

Vi var några som satt runt ett litet bord och fikade och så var det en av tjejerna som började berätta om sin tro - hur den hade förändrats. Hon hade plockat bort det av tron som hon inte tyckte om och hon hade tagit lite annat ifrån andra religioner som hon tyckte var bra. På så sätt hade hon skapat sig sin egna privata tro. 

"Men så fungerar det ju inte med Gud", vet jag att jag sade. Hon försvarade sig med att allt inte hade känts bra, men nu när hon hade valt som hon själv ville, gjorde det just det - det kändes bra. 

Med ett lugn i mig och med en enorm visshet, vände jag mig till henne och sade "Det handlar inte om vad som känns bra - det handlar om att det är sanningen". 

När jag hade sagt det, då vaknade jag och drömmen var så verklig. Den var så tydlig. Tron på Jesus handlar inte om känslor - det handlar om att Han är sanningen. 

Jag är vägen, sanningen och livet. 
Ingen kommer till Fadern utom genom mig... 
/Jesus

1 kommentar:

Tolmia sa...

Tack för att du delade med dig av din dröm.
Tror den har nåt viktigt att säga även till mig.

Välsignelse till dig önskar Tolmia