måndag 9 maj 2011

Det finns inget jag vill

Jag har inget jag vill skriva idag. 
Jag skulle kunna skriva att i mitt inre är det kaos - men det vill jag inte. 
Jag skulle kunna skriva att jag känner mig trött - men det vill jag inte. 
Jag skulle kunna skriva att jag är oerhört rastlös och att den känslan i sin tur leder till ångest - men det vill jag inte. 
Jag skulle kunna skriva att jag har ångest som en ständigt nära följeslagare - men det vill jag inte. 
Jag skulle kunna skriva att jag får panik på det fina vädret - men det vill jag inte. 
Jag skulle kunna skriva att livet känns rätt tungt just nu - men det vill jag inte. 
Jag skulle kunna skriva att orken till att göra något är borta - men det vill jag inte. 
Jag skulle kunna skriva att depressionen håller på och tar mer och mer av min dag - men det vill jag inte. 

För om jag skrev ned allt det där - då blir det sant. Det vill jag inte att det ska vara. Då blir det också klagan ifrån min sida. Det vill jag inte att det ska vara. 

Så du ser - det finns inget som jag vill skriva idag. 

1 kommentar:

Vattenslangen sa...

Nog bra att lämna. Att liksom orden gör det sant. Och det är ju inte det du vill ha och bära med dig. Du har Gud. Han som alltid ser dig och är nära. Gå tillbaka till det du skrev för ett tag sen om du vill. Det var glad och förtröstansfullt skrivet. Tycker om dig. Respekterar dig. Önskar att du ska få må bra! Kram från Ulrika