fredag 16 maj 2014

Jesus är i centrum

Mycket har hänt i mig sedan i söndags. Jag förstår nog inte riktigt själv och jag är förundrad. Har svårt att sätta ord på det som händer i mig. Med mig. Jag vet bara att något har hänt och fortfarande händer.

Det är två ord som snurrar i mig sedan i söndags och det är Bara Jesus. Inget annat. Det måste vara Bara Jesus som är det som ska vara i fokus. Vår första prioritet. Det jag gör - det ska jag göra för att jag tror att Jesus vill att jag ska göra det.

Jag ska inte hålla på med en massa saker för att upprätthålla någon slags verksamhet eller fasad. Jag ska inte fatta beslut för att tillfredsställa människor. För att göra dem lyckliga och nöjda. Jag ska fatta beslut utifrån Jesus. Det är det som ska vara det viktiga!

En lovsång som de sjöng i kyrkan i söndags var den här. De sjöng den på svenska och jag hade inte hört den innan. Jag visste att Israel hade en sång som hette Jesus at the centre, men jag hade inte hört den. Nu snurrar den om och om igen i mitt inre. Jag beställde skivan med den svenska översättningen i tisdags och igår kom den.

Lyssna. Låt det landa och förstå att det är Bara Jesus som ska vara i fokus. Att det är Han som är det som är viktigt och väsentligt.



Jesus är i centrum utav allt.
Jesus är i centrum utav allt.
Ifrån början och till slut, är det bara Du,
det har alltid varit Jesus, Jesus.

Inget annat håller, ingenting betyder mer.
Jesus, Du är centrum, allting utgår ifrån Dig, Jesus Dig.

Jesus, kom var centrum i mitt liv.
Jesus, kom var centrum i mitt liv.
Ifrån början och till slut, är det bara Du,
det har alltid varit Jesus, Jesus.

Hjärtats bön upp till himlen: Jesus var mitt centrum!
Det handlar om Dig, ja allt handlar om Dig.

Jesus, kom var centrum bland Ditt folk.
Jesus, kom var centrum bland Ditt folk.
Varje knä ska böja sig,
varje tunga ska bekänna Dig som Herre.

3 kommentarer:

Vattenslangen sa...

Vilken underbar sång! Förstår om du lyssnar om och om igen. <3

Unknown sa...

Jag håller med dig - det händer mycket här också ;)är övertygad om att allt händer i rättan tid - det är verkligen förändringsvindar på gång - det är bara att hänga med och se vart vindarna bär.

Unknown sa...

vi sjunger den om och om igen i vår församling just nu!
Det är bara där vi finner ro i allt!