torsdag 27 juni 2013

Ungefär samma status som innan

Jag har inte skrivit något på länge. Ändå är ni här och tittar - tack!

Men det händer inte så mycket. Jag jobbar fortfarande och kommer att göra så hela juli. Sedan säger jag "tack och hej" och har semester i lite drygt två veckor.

Det blir nog en del hemmafix de veckorna. Min lägenhet ligger ute nu till försäljning och den andra får jag tillträde till den första september. Eller i de dagarna i alla fall. Vilket betyder att jag får pendla den första tiden.

Blir nog att jag veckopendlar. Bor hos mor och far på veckorna när jag jobbar och sedan åker jag hit på helgen.

Jag tror det blir så i alla fall.

Ibland blir det bara att det kommer över mig. Det här att jag ska flytta igen. Att jag ska börja ett nytt jobb igen.

Det blir att jag ibland funderar över om jag kommer att hitta hem nu. Om det är det här jag ska göra. Eller kommer jag fortsätta att känna en typ av rastlöshet?

Jag vill så innerligt gärna känna att jag landar i livet. Jag har trott att det skulle ha skett tidigare. Men jag har haft fel.

Jag hoppas att jag inte har det den här gången också...

Inga kommentarer: