onsdag 24 augusti 2011

Märkligt

Igår kväll träffade jag en tjej och när vi började prata lite så inser jag att hon har koll på mig. Hon vet vart jag jobbar och när jag började där... Min hjärna gick på högvarv för det kändes som att vi borde ha pratat med varandra utifrån det som hon visste.

Till slut kom det fram att hon var den som vikade för mig när jag var sjukskriven. Det var en sådan konstig känsla. Att någon som jag aldrig träffat förut visste en sådan sak om mig. Jag har inga problem att prata om min sjukdom, men här var det inte på mina villkor. Hon hade fått veta det ändå.

Det skapade en mycket märklig och annorlunda känsla i mig. Och jag är nog inte så bra på att hantera det på ett särskilt bra sätt.

1 kommentar:

Vattenslangen sa...

Ja, för länge sen så pratade jag med en som verkade känna mig, även om vi ju inte träffats innan. Vi hade haft kontakt via mail. Det känns lite konstigt när den man träffar vet mycket om en och man har ingen aning om hur. Önskar dig att du ska få känna lugn och ro. Bara få vara. Kram!