lördag 19 juni 2010

Vågar jag?

Jag vet inte om jag vågar skriva det här, men jag mår rätt bra just nu. Jag fungerar som så att jag glömmer bort/förtränger när jag mår dåligt och i skrivande stund minns jag faktiskt inte när jag mådde dåligt senast. Jag minns inte när ångesten var vidrig. Den egenskapen är jag ganska glad över att jag har. 

Det är som att hela mitt jag lägger det åt sidan och arkiverar det. Jag minns hur jobbigt det har varit och det räcker att jag skriver om det så känner jag det i hela kroppen. 

Men just nu mår jag bra. Jag känner mig lugn. Jag har fått tillbaka min ork. Idag har jag planterat om mina blommor och tvättat mina fönster. I morgon ska jag sjunga på gudstjänst och på måndag och tisdag ska jag jobba på sjukhuset. Och inget av det känns jobbigt. Inget av det stressar mig. Det är som att jag bara konstaterar att så är fallet. Det är rätt skönt!

Hur mår ni?

1 kommentar:

Peter sa...

Åhh, så underbara rader att läsa! Att du mår bra glädjer mig ända in i hjärtat.

Önskar verkligen att den känsla du upplever kommer att stanna kvar...för alltid!

Mitt mående ja...som befinnande mig i ett vakuum, är nog en passande beskrivning.
Varken eller, med andra ord. En smått orolig väntan på att den sista pusselbiten ska falla plats, så att min planerade och hett önskade flytt ska kunna bli av. Hoppas...

Som alltid, hjärtevarma hälsningar!

Peter

Din tårta ser fantastiskt god ut...och det var den säkert också!