torsdag 24 juni 2010

Midsommar

Jag har kört på alldeles för hårt idag och jag har ingen annan att skylla än mig själv. Ibland undrar jag om jag verkligen har lärt mig något på den tiden jag var sjukskriven... Känslan och viljan att vara andra till lags är fortfarande så stark och idag kunde jag inte stå emot den. Tänkte att det inte var så farligt och att jag hinner. Det gjorde jag i och för sig, men nu mår jag inte så bra. 

Har känt mig stressad hela dagen och nu när jag äntligen har kommit hem så känner jag hur mitt inre skakar. Det är som att mina armar vibrerar och jag har svårt att slappna av. Det var fantastiskt korkat av mig att göra allt och jag tror att det ligger kvar lite från igår också. Jag vill inte berätta vad som hände mer än att en nära anhörig fick åka med ambulans till akuten. Oro för vad som hände i kombination med att det var rörigt på jobbet var lite mer än vad jag egentligen orkade. 

Allt gick bra och man är hemma igen men oron sitter fortfarande kvar i kroppen på mig. 

Jag vill inget hellre just nu än att gå och lägga mig men jag måste marinera och fixa i ordning kycklingspett nu. Plus att jag måste vattna blommorna på balkongen. Men sen ska jag sova. 

Åh härligt - nu börjar grannen ha fest också. Funderar på om jag ska vara en tjurig gnällkärring som bankar i golvet... Nä det är väl dumt kanske. Fixar med mitt och tar en sömntablett ifall jag inte kan somna. 

Glad midsommar på er alla!

Inga kommentarer: