torsdag 13 november 2014

Något bättre - tack och lov!

Det var ett tag sedan jag skrev sist. Hur har läget förändrats? Inte jättemycket, men lite.

Jag har fortfarande svårt med för mycket intryck och när det blir mycket runt mig. Har svårt att varva ned och märker att jag biter ihop käken alldeles för mycket ofta.

De första veckorna kunde jag inte sova alls på den ordinerade dosen. Knappt på den dubbla. Nu fungerar det dock.

Har mött stor förståelse både från styrelse och kollegor. Kan vila i det och de är måna om mig att jag ska ta det lugnt.

Det känns också som att saker och ting faller på plats och att det inte är lika många bollar i luften längre.

Så känslan att jag har bromsat i tid är kvar. Tillvaron känns något lättare, men ibland har jag mina mörka stunder.

Men lite, lite går det åt rätt håll.

Inga kommentarer: