lördag 16 februari 2013

Hosianna


Det är någonting med den här sången som berör. Som rör mitt innersta. Det som mitt hjärta längtar efter.

Jag ser generationer resa sig och ta sin plats med gränslös tro...

Tänk om vi kunde hitta dit. Att allt Guds folk - oavsett ålder - får fungera i det som Gud vill.

Det är vad jag drömmer om!

Jag ser en ärans konung
mäktigt stiga ner från skyn
ner till vår jord, ner till vår jord
Jag ser Hans nåd och kärlek
skölja över all vår synd
vi sjunger ut, vi sjunger ut

Hosianna
Hosianna
Den högste, hosianna

Jag ser generationer
resa sig och ta sin plats
med gränslös tro, med gränslös tro
Jag ser hur allt förnyas
när vi faller ner på knä
och ropar ut och ropar ut

Hosianna
Hosianna
Den högste, hosianna

Ta mitt hjärta gör det rent
lär mig se allt det ingen annan ser
lär mig älskar så som du har älskat
Låt mitt hjärta va som ditt
allt är för ditt rike och inte mitt
tills jag går från denna jord till evighet

1 kommentar:

Vattenslangen sa...

Tack för att du lade ut sången. Tycker om hur du skriver om kugghjul. Hur det klickar mer och mer. Önskar dig det mycket!