tisdag 12 februari 2013

Ditt ord är mina fötters lykta

Det här att saker och ting faller på plats i rätt tid. Det är faktiskt helt fantastiskt.

Mitt liv är som ett kugghjul just nu. För varje dag som går så klickar det i mer och mer och jag känner verkligen hur Gud finns med. I varje stund är Han med.

Jag blev påmind häromdagen om bibelordet "Ditt ord är mina fötters lykta och ett ljus på min stig". Den där lyktan lyser lite grand och jag har känt det som att jag har gått i ovisshet. Men jag har gått med en känsla av att Gud har hela bilden.

Den senaste veckan börjar jag se målet. Inte slutmålet av mitt liv - mer som ett delmål. Jag ser mer och mer vad det är jag ska göra nu när mitt vik på jobbet tar slut i sommar. Jag önskar att jag kunde berätta mer, men just nu kan jag inte göra det.

Men jag mår bra.

Och jag känner hur Gud är nära.

Inga kommentarer: