söndag 26 augusti 2012

På tal om drömmar...

"Jag har alltid drömt om att driva en gårdsbutik på landet och nu är jag här. Jag är i min dröm."

"Jag har alltid drömt om att resa runt jorden, så jag tog alla mina sparpengar och gjorde det. Jag är i min dröm."

Jag vet inte hur många gånger jag har läst artiklar eller reportage om människor som har storslagna drömmar och som har kommit till ett vägskäl i livet. Ett vägskäl där man antingen blir kvar i det man är eller så följer man sin dröm.

Varje gång jag har läst om sådana människor så börjar jag fundera - vad har jag för dröm? Vad vill jag uppnå i livet?

Och det är som att det inte spelar någon roll hur länge jag tänker - jag kommer aldrig på något. Jag har ingen dröm. Det är som att jag är helt nöjd med det jag lever i. Jag har ett jobb som jag trivs med, vänner som jag älskar, jag lever i ett land som gör mig trygg. Jag strävar inte efter något mer.

Men så i fredags slog det mig. Jag har faktiskt en dröm. Jag har alltid velat åka till USA och besöka en svart kyrka. Få delta i deras gudstjänst och få komma till gospelns vagga. Det har jag alltid drömt om.

Nu finns möjligheten. En möjlighet att dela den här drömmen med en riktigt god vän. Plus några till som jag inte känner än. I april åker jag till Chicago. Till gospelns vagga. Det känns helt fantastiskt!

3 kommentarer:

Tolmia sa...

Jätteroligt!!
Önskar dig en riktigt bra resa och att du får höra riktig gospel.

Cecilia summerar sa...

Så glad jag är att du hittade din dröm innan du hann förverkligade den! Nu finns tid att glädjas åt längtan.

Jag vill gärna läsa mer av dina alldeles egna tankar, och hoppas så att du hittar hur du ska hantera påminnelserna av sjukdomen när de dyker upp.

Vattenslangen sa...

Spännande!