söndag 22 juli 2012

Äntligen hemma

På min dörrmatta står det två ord - äntligen hemma. Precis så känner jag. Jag är äntligen hemma. Trots att jag inte har några möbler här mer än köksbord och stolar. Jag sover på en madrass på golvet. Alla mina kläder är i väskor som ligger på golvet.

Men ändå känns det som att jag har kommit hem.

Jag har i ett par veckor känt av min kvällsångest igen. Jag har inte kunnat komma till ro och jag har inte riktigt vetat varför. Jag vet bara att det har stört mig.

Men i kväll är första natten som jag sover i mitt nya hem och jag har ingen ångest. Jag känner mig bara helt lugn.

Jag är äntligen hemma!

2 kommentarer:

Cecilia summerar sa...

Så glad jag är att det känns så rätt! Önskar dig allt gott i detta hem. Först och främst vila och kraftsamling. Det har varit en omtumlande tid.
Kram

Peter sa...

Visst är det en skön känsla att känna sig 100% hemma? :)