lördag 8 augusti 2009

Förklara för mig!

Vi sitter mitt emot varandra men ändå är det som att det är världar emellan. Du är där, men inte närvarande. Jag försöker prata med dig, nå fram till dig men det går inte. Du är i din egen värld och jag vet inte vad som rör sig i dig, i dina tankar.

"Snälla, förklara för mig vad det är som händer i dig", säger jag och skakar om dig. Du lyfter upp ditt huvud, möter min blick och med trött röst börjar du prata.

"Det är som att det kryper i mig. Ångesten kryper i mig. Inne i mina armar, ner i mina ben och när det möts i magen exploderar det. Mitt inre blir utspritt i rummet som vore det krossat glas. Hela mitt jag var så nedkylt att det var som att det var is som spreds för vinden. Sakta ligger nu min själ och smälter bort. Du ville att jag skulle förklara för dig vad som händer och nu har jag gjort det - nu vet du, men förstår du?"

1 kommentar:

messan sa...

Tack själv till dig!! Ser att du har beautiful day på din lista, den gillar jag:)
Må så gott! Så ses vi snart igen!
Kram messan