lördag 28 mars 2015

De där ramarna...

Jag har inte haft den bästa natten i natt. 

Somnade väl vid tre-tiden. Halv fem vaknade jag igen. En timme senare gav jag upp. Lämnade sängen, gjorde mig i ordning och satte på kaffe istället. 

Först somnade jag inte för att jag sov för länge på förmiddagen. Antar jag. Plus att jag drack kaffe lite sent. 

Sedan kom ångesten. Den där bedrövliga ångesten som gör att allt känns som problem. 

Börjar noja mig för allt och inget. 

Det händer en del saker i mitt liv. Saker som är helt utanför min kontroll. Det är inget negativ som händer, det handlar helt och hållet om personlig utveckling. Men jag kan inte styra det och det är jobbigt. 

Jag är van vid att ha kontroll. Att veta vad som händer. Känner mig trygg när jag vet vad som förväntas av mig och när jag håller mig inom mina trygga ramar. 

Men nu försöker jag ta mig utanför de där ramarna. För jag vet att det är bra för mig. Jag vet att det är nödvändigt för mig. 

Men det betyder inte att det är enkelt. 

Inga kommentarer: