fredag 18 januari 2013

Ensamhet

Att vara ensam och att vara själv är två helt olika saker.

Du kan vara själv - men inte känna dig ensam.

Du kan befinna dig mitt ibland människor - men du är ensam.

Att vara ensam hör ihop med känslan tänker jag. Hur man upplever tillvaron.

Jag lever i ett ensamhushåll som det så vacker heter. Jag lever inte tillsammans med någon - det är bara jag här.

Jag har alltid levt så. Det har inte varit något aktivt val, det har bara blivit så.

Jag har aldrig träffat någon. Visst har jag dejtat, men inget som blivit något allvarligt av.

Den senaste tiden har jag känt att det är helt ok. Att mitt liv är bra. Att mitt livs lycka inte hänger på om jag träffar någon att leva med. Istället har jag känt att om jag träffar någon så är det bara bonus i mitt liv.

Men av någon anledning så känns det inte så idag.

I kväll är jag inte själv. Jag känner mig ensam.

2 kommentarer:

Tankar från Oxelösund sa...

vill bara krama om dig lite fast jag inte känner dig.

Mia

Cece sa...

Det får du - tack!