tisdag 5 juni 2012

Illusionen


Vad jag trodde om livet...
  • Om jag bara får fast jobb så blir allt bra.
  • Om jag bara går ner i vikt så kommer jag känna mig lycklig.
  • Om jag bara träffar någon man så hittar jag den trygghet som jag behöver.
  • Om jag bara får långt hår så kommer jag trivas med mig själv.
Hur det är just nu...
  • Jag har sagt upp mig och har ett 10 månaders vik framför mig - sedan har jag ingen aning.
  • Jag väger lika mycket nu som för ett år sedan.
  • Jag är fortfarande singel
  • Håret är i och för sig på utväxt...
Hur mår jag då?
  • Jag känner mig lugnare än på länge.
  • Jag känner mig lyckligare än på länge
  • Jag är mer trygg i mig själv än vad jag någonsin har varit.
Undrar vad som skulle ha hänt om jag hade släppt kontrollen för länge sedan...

1 kommentar:

Tolmia sa...

Så härligt att läsa att du är lyckligare
och lugnare och mer trygg i dig själv än förr.
På vilket sätt har du släppt kontrollen?
Tack för din fina blogg.
Jag blir så glad av att läsa den.
Kram