fredag 11 maj 2012

Lite jobbigt idag

Nu vet alla. Min familj vet. Min chef och mina kollegor. Jag har nästan blivit upplärd färdigt på det nya jobbet. Och idag gjorde jag det värsta... Jag berättade för mina elever att jag inte fortsätter nästa år. Fruktansvärt jobbigt var det. Ångesten och oron rev i mig, men jag ville att de skulle få veta av mig att jag ska sluta.

Reaktionen blev tårar och mitt hjärta brast. Skulle vilja krama om hela bunten, för jag älskar verkligen de där tonåringarna!

Jag vet längst inne att jag har tagit rätt beslut, men de senaste dagarna har osäkerheten kommit. Gör jag verkligen rätt? Överdriver jag inte och överreagerar? Har det verkligen varit så jobbigt egentligen?

Det nya jobbet är fantastiskt roligt. Jag älskar att sitta med papper och strukturera. Jobba med layout och registrering. Jag skulle kunna jobba för evigt med det, så jag vet att jag tagit rätt beslut.

Det är bara det att det idag känns lite jobbigt.

1 kommentar:

Unknown sa...

Kära du du kommer att lyckas!