söndag 10 juli 2011

Du är fantastisk!

Varför tycker man att det är okej att skada sig själv? Eller att tycka illa om sig? Kanske till och med hata sig själv?

Man vill behandla andra människor bra och man vill att andra ska behandla en själv på ett bra sätt, men när det gäller hur jag behandlar mig själv...

Min bror sade en gång till mig att för varje destruktiv tanke jag tänkte om mig själv, samma tanke skulle jag tänka om en nära vän. Först då skulle jag se det orimliga i hur jag ser på mig.

Jag ska göra mitt allra bästa från och med nu att vara snäll emot mig själv. Jag vill tala om för mig hur vacker jag är. Att jag är snäll och omtänksam. Att jag är fantastisk. För det är jag!
Published with Blogger-droid v1.7.2

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja det är du och tack för tankarna... skall börja göra detsamma