söndag 16 januari 2011

Du har räddat mig


Du har räddat mig
Alltid funnits där
Vid min sida var dag
Av Din blick är jag sedd
Fastän livet gör ont
Vill jag lita på Dig
Tro att Du hör min bön
Att Din blick är på mig

Genom allt är jag Din
Du finns här hos mig
Jag är helt i Din hand
Du som ville mitt liv
Alltid finns Du här
Jag får vila i Dig

Lova Herren min själ
Full av ömhet och nåd
Du som gav mig mitt namn
Ja, Din blick rör vid mig

Genom allt är jag Din
Alltid finns Du här
Jag är helt i Din hand
Du som ville mitt liv
Alltid finns Du här
Jag får vila i Dig

Du har räddat mig...

Tänk vilken fantastisk beskrivning på Guds kärlek till mig. Till Dig. Varje fras är som tagen ur mitt liv. Hur jag känner inför den Stores kärlek. Du som ville mitt liv - mitt liv är inte meningslöst. Det finns en högre tanke med mitt liv, med ditt liv. 

Du underbara människa - låt inte något eller någon få dig att tro att du är överflödig. Att världen skulle vara en bättre plats om du inte fanns. Gud ville ditt liv. Den högstes Konung ville ditt liv. Han ser dig. Han älskar dig. Han vill inte att du ska ge upp. Men släpp taget. Släpp repet som du så förtvivlat håller i och som är lika spänd som en fiolsträng. För om du släpper taget och tillåter dig att falla, så kommer du märka att du inte faller så långt. Guds hand är precis under dig. Han kommer att fånga upp dig. Han släpper inte taget om dig, för Han ville ditt liv. 

Inga kommentarer: